«ΑΡΙΩΝΑΣ» Ένας θρυλικός ποιητής - κιθαρωδός της αρχαίας Ελλάδας, που καταγόταν από τη Λέσβο. Φέρεται ότι έζησε στην αυλή του Περίανδρου, τυράννου της Κορίνθου. Θεωρείται επινοητής του διθυράμβου. Σήμερα «ΑΡΙΩΝ» ονομάζεται ο ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ EΞΩPAΪΣTIKOΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ στο Χωριό «Σταυρός», στη Κέρκυρα.

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2007

Οι φίλοι των Σπηλαίων στο σπήλαιο «Κληματιάς»

O σύλλογος «APIΩN» «γέννησε» την...
Εταιρεία Προστασίας Σπηλαίων και Περιβάλλοντος «Πλούτονας»!

? Nαι! Έτσι είναι! Μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου
«Αρίων» του Σταυρού, σε συνεργασία με φίλους σπηλαίων,
ίδρυσαν μία «Εταιρεία Προστασίας Σπηλαίων και
Περιβάλλοντος», με την επονομασία «Πλούτονας»!
? Τα μέλη του «Αρίωνα» και του «Πλούτονα», την Κυριακή
11 Νοεμβρίου 2007, επισκεφτήκαν το σπήλαιο «Κληματιάς»
του Δήμου Θιναλίων και στη συνέχεια τις πυγές και τον
καταρράκτη των Κυπριάδων.
? Οι φίλοι των Σπηλαίων (μέλη του «Αρίωνα» και του
«Πλούτονα») απόλαψαν ένα μοναδικό περίπατο στην
θαυμάσια Kερκυραϊκή ύπαιθρο φύση. Είχαν την ευκαιρία
να γνωριστούν αναμεταξύ τους και ήρθαν και σε επαφή με
τους φιλόξενους κατοίκους της Kληματιάς... όπου
πληροφορήθηκαν και για τους τοπικούς θρύλους γύρο από
το σπήλαιο.
? Και εδώ (όπως και για την «καμένη Γράβα», στο
Σταυρό!) υπάρχει η ίδια παράδοση...
...Πειρατές εμφανίστηκαν στην περιοχή, οι κάτοικοι του
χωριού κρύφτηκαν στη σπηλιά της Κληματιάς... αλλά μία
«γριά» (που την έλεγαν «Μαρίτσα») τους πρόδωσε, με
αποτέλεσμα οι πειρατές να τους κάψουν εκεί μέσα. Το
βουνό στην περιοχή λέγετε «βουνό της Μαρίτσας»!
Η ομοιότητα της ιστορίας, με αυτής του «Σταυρού»,
έκανε μεγάλη εντύπωση στα μέλη του «Αρίωνα»!
Eρωτηματικά προκαλεί και η ομοιότητα της ονομασίας των
βουνών, γιατί και στο Σταυρό, εκεί που βρίσκετε η
«καμένη Γραβα», παλαιά ονομάζονταν «βουνό της
Μάρως»(?).
? Οι φίλοι των Σπηλαίων, κατέβεικαν στο Σπήλαιο.
Ορισμένοι πιο τολμηροί και πιο έμπειροι, από το πρώτο
επίπεδο κατέβεικαν (μέσα από μία στενή δίοδο) σε ένα
δεύτερο επίπεδο, πιο δύσβατο. (Ας σημειωθεί ότι στο
σπήλαιο δε θα πρέπει να κατεβεί κάποιος μόνος του,
απροετοίμαστος και χωρίς εξοπλισμό. Αυτό είναι αρκετά
επικίνδυνο). Οι κάτοικοι της Κληματιάς, που συνόδεψαν
τους ερασιτέχνες «σπηλαιολόγους», μίλησαν για την
ύπαρξη και ενός τρίτου επιπέδου - ακόμα βαθύτερου και
πιο δύσβατου... επίσης μίλησαν και για την ύπαρξη ενός
ακόμα ανοίγματος (κάπου προς τα δεξιά) που όμως τώρα
δε φαίνεται, λόγο πρόσφατων κατολισθήσεων. Αυτή η
είσοδο λέγετε από παλαιότερους ότι οδηγούσε υπόγεια σε
μία απομακρυσμένη περιοχή που βρίσκετε η λεγόμενη
«σκυλόγραβα».
? Ο τοπογράφος κ. Λάμπουρας Αντρέας έδωσε μερικά
πολύτιμα στοιχεία για την περιοχή και το σπήλαιο.
Η παράδοση λέγει πως το χωριό κάηκε (από Πειρατές?)
επτά (7) φορές... ανέφερε μάλιστα ότι, αυτός που έκαψε
τη σπηλιά ήταν ο τρομερός πειρατής (και μετά, ναύαρχος
του Σουλτάνου) Μπαρμπαρόσα (?)...
Το πιο σοβαρό στοιχείο που έδωσε, στους φίλους των
σπηλαίων, ήταν... φωτοτυπίες από παλαιότερη δημοσίευση
που ανέφερε πως... Το 1964 ο Αύγουστος Σορδίνας,
ερεύνησε το νησί, με επιχορήγηση από το Πανεπιστήμιο
του Χάρβαντ... Mεταξύ τον περιοχών που ερευνήθηκαν
ήταν και το λεγόμενο σπήλαιο της Κληματιάς... εδώ
(όπως και αλλού) ανιχνεύτηκε η ύπαρξη του λεγόμενου
Homo Sapiens-Sapiens (Κρο Μανιόν - ανώτερη
παλαιολιθική εποχή - 37.000 - 9.000 π.Χ.)
Aκόμα, κ.Λάμπουρας, μίλησε για έναν άλλον τον
ερευνητή, τον κ. Ιωάννου, που το 1973 ερεύνησε και
αυτός το σπήλαιο. Ο ερευνητής Ιωάννου λέγετε πως βρήκε
εκεί και κεραμικά θραύσματα της Κλασικής περιόδου...
? Mετά από αυτή την «ευτυχή» πληροφόρηση, οι φίλοι των
Σπηλαίων, κατευθύνθηκαν προς το χωριό Κυπριάδες όπου
επισκέφτηκαν τις ομώνυμες πυγές ...αλλά και τον
(άγνωστο στου πολλούς) καταρράκτη! Το ανησυχητικό
είναι ότι παρ’ όλες τις μεγάλες βροχές (των
προηγουμένων ημερών) δεν υπήρχε ίχνος νερού! ...Αυτό,
από ότι μας είπαν κάτοικοι της περιοχής, μάλλον(?) θα
πρέπει να οφείλετε σε υπόγειες καθιζήσεις και βυθίσεις
υδάτων. Παρόλα αυτά ο καταρράκτης υπάρχει εκεί και το
τοπίο είναι μαγευτικό! Αξίζει ο κόπος να το επισκεφτεί
κάποιος... και που ξέρετε, την άλλη φορά μπορεί ο
καταρράκτης... να έχει και νερό!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου